Olvasónapló

Könyvek, amiket olvastam és szívesen ajánlok - vagy nem ajánlok - másoknak is. Nem irodalmi elemzés, inkább csak egy emlékeztető magamnak, hogy melyik könyv hogyan került hozzám, mit gondoltam róla...

Most Másoknál

Olvasnivalók

Könyvespolcomról

Ezeket olvashatod

2007.12.31. 15:00 spg

Surányi Miklós: A nápolyi asszony

A polcon találtam ezt a könyvet, valószínűleg a feleségem poros készleteiből került oda.

A borítója igencsak alultervezett, egy ősi görög drámára emlékeztet... Valószínűleg ezért nem tűnt fel az elmúlt 10 évben.

Nem indult könnyű olvasmányként, kevés cselekmény és sok filozofálgatás volt benne. Sokszor volt túl színpadias vagy túl tanító szándékú. (Pl egyszer a tömegből egy embert kiemelve megemlíti a szerző, hogy ő Hess András - de aztán semmi szerepe sehol...)

Az biztos, hogy a politikai élet akkoriban sem volt könnyebb, mindenki mindenki ellen volt és igencsak olcsó volt az emberélet.

A végén már igencsak erőltetett menetben olvastam (igazán csak a könyv felénél kötött le egy kicsit aztán az is elmúlt). Sokszor hőköltem vissza lapozás után, amikor nem láttam bekezdéseket az új oldalon, csak tömör szöveget... Szóval nem túl barátságos.

Ja, a történet a Mátyás korabeli és közvetlenül utána következő idők viszonyaiba enged egy kis bepillantást. A lényeg, hogy szinte mindenki mindenki ellen volt - de ezt már írtam.

Csak nagy-nagy könyvínség esetén javaslom az olvasást (pl. egy lakatlan szigeten, ha már az összes könyvünk többször ki van olvasva...)

(A képet az antikvarium.hu -n találtam.)

Kávé érték: (1/5)
nemlátni: (0/5)

2 komment

Címkék: budapest könyv történelem bécs visegrád pécsvárad


A bejegyzés trackback címe:

https://olvasonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr9280186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

picidzé · http://librarian.blog.hu/ 2008.01.02. 22:24:36

A képen nem Beatrix királynő van?

spg · http://www.olvasonaplo.hu 2008.01.03. 09:53:05

A feleségem is pont ezt kérdezte... pedig nem is olvasta a könyvet.
Tényleg ő van rejte, telt idomaival, hófehér bőrével, nemes tekintetével...

Nekem nem ugrott be, mert már volt egy prekoncepcióm a könyvről.
süti beállítások módosítása