Olvasónapló

Könyvek, amiket olvastam és szívesen ajánlok - vagy nem ajánlok - másoknak is. Nem irodalmi elemzés, inkább csak egy emlékeztető magamnak, hogy melyik könyv hogyan került hozzám, mit gondoltam róla...

Most Másoknál

Olvasnivalók

Könyvespolcomról

Ezeket olvashatod

2008.04.22. 17:30 spg

Mihail Afanaszjevics Bulgakov: A Mester és Margarita

Hangoskönyvnek indult, de rádiójáték lett belőle.

Kicsit elsuhant mellettem, nem vagyok letaglózva. Próbálok egy kis lelkiismeretfurdalást összeszedni...

Talán ha tényleg elolvasnám könyvben is, másként lenne, de egyelőre nincs rá terv.

A lövöldözős effektek azért nagyon jók voltak, tetszett a macska a csilláron.

Kövezzen, aki akar.

Találtam hozzá egy elemzést az Olvasókuckón.

Kávé érték: (1/5)
nemlátni: (0/5)

5 komment

Címkék: moszkva szovjetunió mihail afanaszjevics bulgakov rádiójáték


A bejegyzés trackback címe:

https://olvasonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr74437395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnTalk 2008.07.03. 11:23:51

Szerintem olvasd el. Azon kevés könyvek egyike, amit már kétszer elolvastam, ráadásul alig két éven belül. Nekem nagyon tetszett, bár azt nem állítom, hogy első olvasásra értettem is.

gykata 2008.08.30. 10:44:54

Filmen, tévében, rádióban életveszélyes a dolog. Mert földolgozhatatlan ez a regény - szerintem. Persze ettől még utálhatod könyv formájában is, garancia nincsen. :-)

spg · http://www.olvasonaplo.hu 2008.08.30. 14:43:51

már megfogaftam, hogy elolvasom.
csak ki kell várnia a sorát.

Gyilkos Gyanta 2008.11.23. 15:43:37

Nekem köteletőként kell elolvasnom, egész tűrhető :)
Az irodalmár ismerőseim azt hiszik, ez a könyv letehetetlen. Nekem sikerült, viszont könnyen rászánom magam, hogy továbbolvassam.

andrabian 2008.12.10. 18:20:34

Egyetértek azzal a hozzászólóval, aki szerint ezt más múfajban visszaadni majdnem lehetetlen, ebből adódóan sok melléfogás született, de ez a rádiójáték még a sikeresebb próbálkozások közül való. Amellett önmagában is kordokumentum, mert ilyen kaliberű színészek, mint Darvas, Ruttkai, Latinovits, Márkus ma már nem léteznek, ahogyan ez a műfaj is eltűnt a süllyesztőben mindenestűl, érdemtelenül. megéri a könyvvel kezdeni, mert a feldogozások inkább csak reflexiót vagy kivonatot tudnak nyújtani az eredeti mű komplexitása miatt.

A könyvhöz szerintem az a kulcs, hogy nem kell tőle megijedni, misztikus, szatírikus krimiként kiválóan olvasható. A szimbólumok értelmezése és a többi réteg kibontása ráér akkor is, ha már van képünk a történetről. Éppen attól zseniális, hogy többszöri újraolvasáskor is tud újat nyújtani. Legelőször talán 13 évesen olvastam, az apokrif jelenetek ugrásával, és akkor is tetszett, ahogyan azóta kb 10x.

süti beállítások módosítása