Olvasónapló

Könyvek, amiket olvastam és szívesen ajánlok - vagy nem ajánlok - másoknak is. Nem irodalmi elemzés, inkább csak egy emlékeztető magamnak, hogy melyik könyv hogyan került hozzám, mit gondoltam róla...

Most Másoknál

Olvasnivalók

Könyvespolcomról

Ezeket olvashatod

2008.08.04. 09:00 spg

Romsics Ignác: Magyarország története a XX. században

A könyv a korszaknak az idegen nyelvű és hazai monografikus munkákra, a kiterjedt szakirodalomra, a szerző kutatói eredményeire és oktatói tapasztalataira támaszkodó nagy ívű összegzése. Romsics a gazdaság-, a társadalom- és a művelődéstörténeti, valamint a kül- és belpolitikai szempontok kiegyensúlyozott érvényesítésére törekedett. A legfontosabb adatsorokat diagramok, grafikonok, táblázatok, szövegközi térképvázlatok és fotók teszik áttekinthetővé. Külön értéke a kötetnek, hogy egy értékelő mozzanatokat is tartalmazó irodalmi áttekintéssel is segíti az olvasót könnyebb tájékozódásban. Romsics Ignác munkája az egyetemi és főiskolai hallgatók és történészek tankönyvként és kézikönyvként is használható alapműve.

(kép és fülszöveg libri.hu)

A történelem sose tartozott a kedvenc tantárgyaim közé. Ennek megvan az a bája, hogy manapság enyém a felfedezés öröme, amikor rájövök az összefüggésekre.

Valaki valahol ajánlotta ezt a könyvet és úgy gondoltam itt az ideje, hogy bepótoljam a rendszerváltás körüli időkben a tananyag bizonytalanságából adódó fehér/szürke foltokat.

Az eladomakonyvem.hu oldalon azon nyomban találtam is egy példányt és potom 1800 Ft-ért ki is postázták nekem.

Ekkor kicsit megdöbbentem mennyire nagyalakú, apróbetűs és sűrn teleírt oldalak vannak benne, de szerencsére lelkesedésem kitartott és belevágtam.

Nem annyira olvasmányos, mint vártam, de nem bántam meg. Háttérkönyvként funcionált, amikor éppen nem volt más olvasnivalóm levettem a polcról és ezen rágtam át magam. A nyári szünetben aztán néhány játszótéren töltött délután segített abban, hogy az utolsó 150 oldal is mögém kerüljön. Igazság szerint ez volt benne a legérdekesebb, mert egy darabjának már én is részese voltam.

Tankönyvszerűsége ellenére azért jó ezt elolvasni. Minden korban külön-külön tárgyalja a politikai helyzetet, a gazdaságot, az oktatást, a társadalmat, a társadalmi feszültségeket valamint a kultúrát és művelődést. Ebből az utolsó fejezetből rendszeresen kaptam ötleteket olvasnivalókra.

A XX. századot a következő korszakokra osztja:

  • A "Boldog békeidők"
  • Háború, forradalmak, ellenforradalom - Trianon
  • A Horthy-korszak
  • Magyarország szovjetizálása
  • A Rákosista diktatúra
  • Az 1956-os forradalom és szabadságharc
  • A Kádár-korszak
  • A rendszerváltozás

 Most keresgélek egy hasonlót a XIX századról, ha valaki tud ilyet...

 

Kávé érték: (3/5)
nemlátni: (0/5)

2 komment

Címkék: könyv történelem magyarország romsics ignác eladomakonyvem


A bejegyzés trackback címe:

https://olvasonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr76487176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnTalk 2008.09.04. 19:18:48

Nálam olvashattál róla. Örülök, hogy kedvet kaptál hozzá.

spg · http://olvasonaplo.blog.hu 2008.09.04. 19:34:48

Bocs, hogy elfelejtettem - tényleg nagyon próbáltam visszaemlékezni.

Szóval AnTalk-nál olvastam.
süti beállítások módosítása