Olvasónapló

Könyvek, amiket olvastam és szívesen ajánlok - vagy nem ajánlok - másoknak is. Nem irodalmi elemzés, inkább csak egy emlékeztető magamnak, hogy melyik könyv hogyan került hozzám, mit gondoltam róla...

Most Másoknál

Olvasnivalók

Könyvespolcomról

Ezeket olvashatod

2008.10.13. 19:34 spg

Graham Greene: A csendes amerikai

Főhőse, a fanyar, kiábrándult angol újságíró hiába hangoztatja, hogy semmi köze a franciák vietnami háborújához, az amerikai beavatkozáshoz: mind mélyebben bonyolódik bele a saigoni ügyekbe - amelyekhez, mint csökönyösen hajtogatja, "semmi köze". Azonban amíg az ember ember, a szeretet, gyűlölet, féltékenység, barátság elemi töltésű érzelmeit semmiféle semlegesség nem képes hatástalanítani.

(kép és fülszöveg antikvarium.hu)

Amikor elkezdtem olvasni fogalmam sem volt róla, hogy miről fog szólni a könyv. Kivéve amit a fülszöveg elárult, de azzal azért nem jutottam sokkal beljebb.

Először azt hittem, hogy az önzésről fog szólni. Aztán azt, hogy az igaz szerelemről. A végén a naivitás is képbe jött. A valóság az, hogy egyikről sem szól igazán.

Amit nekem mondott az az, hogy senki sem igazán az, aminek először látszik. Ahogy többet és többet ismerünk meg a szereplőkből úgy váltogatják helyüket a pozitív és negatív hősök oldalán.

Nincs igazán nyertese vagy vesztese a történetnek kivéve talán a wietnami embereket. Mert ők sehogy sem tudnak jól kijönni abból a helyzetből, amibe nem is értik hogyan és miért kerültek bele.

Keresek még könyveket ebből a korból erről a helyről, ha valakinek van jó ötleter ne tétovázzon javasolni.

 

Kávé érték: (4/5)
nemlátni: (0/5)

1 komment

Címkék: könyv saigon antikvárium 1950es évek graham greene wietnam


A bejegyzés trackback címe:

https://olvasonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr75711873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnTalk 2008.10.24. 19:58:51

A könyvet nem olvastam, de az ebből készült filmet láttam és nagyon tetszett.
süti beállítások módosítása