Olvasónapló

Könyvek, amiket olvastam és szívesen ajánlok - vagy nem ajánlok - másoknak is. Nem irodalmi elemzés, inkább csak egy emlékeztető magamnak, hogy melyik könyv hogyan került hozzám, mit gondoltam róla...

Most Másoknál

Olvasnivalók

Könyvespolcomról

Ezeket olvashatod

2009.01.11. 10:55 spg

George Orwell: 1984

"A liftaknával szemközt mindegyik emeleten ott meregette szemét az óriási arc a falra szegezett plakátról. Olyan arckép volt, amelyet úgy rajzolnak meg, hogy a tekintete mindenhová követi az embert, akárhonnan nézi. NAGY TESTVÉR SZEMMEL TART - hirdette az arc alatt a felírás."

Régen olvastam már angol nyelvű könyvet és valamiért úgy gondoltam, hogy jó lenne ezt a könyvet angolul elolvasni. Utólag visszatekintve annyi előnye volt, hogy így később adtam fel az olvasást - már csak az appendix newspeak tanulmányát nem olvastam el.

Maga az olvasás is egy hosszú folyamat volt, de ennek oka leginkább az ebook formátum volt: PDA-n könyvet olvasni nem a legkényelmesebb...

Amíg a könyv egy beteg világban zajló szerelmi történet volt egészen élvezetesnek tartottam. Miután a beteg világ leírásába kezdett a szerelem felbomlasztásának céljából már kevésbé volt jó. Számos ritka angol szóval gazdagodtam, amelyekhez még magyarul is fel kellett lapoznom az Idegen szavak és kifejezések szótárát.

Amennyiben én lettem volna a Big Brother, akkor a Goldstein féle ellenzéket is én találtam volna fel és ezáltal az ellenem lázadó emberek is hozzám dezertáltak volna. Vagy így is volt?

Mindenesetre furcsa volt látni, hogy egy magas pozícióban lévő párttag (O'Brien) milyen rengete időt fektet egy lázadó "megtérítésébe". O'Brien szinte mindig ott volt a kínzások során, amikor Winston kinyitotta a szemét. Ez aztán az elhivatottság.

Hétfőn meg kell majd néznem, hogy cégünknél ki dolgozik a 101-es szobában.

 

Kávé érték: (2/5)
nemlátni: (0/5)

Szólj hozzá!

Címkék: anglia george orwell ebook 1980as évek


A bejegyzés trackback címe:

https://olvasonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr1870507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása