Olvasónapló

Könyvek, amiket olvastam és szívesen ajánlok - vagy nem ajánlok - másoknak is. Nem irodalmi elemzés, inkább csak egy emlékeztető magamnak, hogy melyik könyv hogyan került hozzám, mit gondoltam róla...

Most Másoknál

Olvasnivalók

Könyvespolcomról

Ezeket olvashatod

2007.06.26. 15:47 spg

Lázár Ervin: A Hétfejű Tündér

Nemrégiben akadtam rá a Szegény Dzsoni és Árnika hanglemezre, ami nagyon megtetszett a lányomnak - ezért legutóbbi közös könyvesbolti látogatásunkkor megvettük A Hétfejű Tündért.

Őszintén szólva az én gyermekkoromból mintha kimaradt volna Lázár Ervin, csak néhány meséjét ismertem, s emiatt én is nagy várakozásokkal voltam a könyv iránt.

A könyv első részében sok rövid mese van, egy-egy este többet is el lehet olvasni belőlük. Ezek a mesék szívesen figuráznak ki egy-egy magyar kifejezést, szituációt vagy viselkedést a legmeglepőbb körülmények között.
A mesékben sokszor előfordul, hogy több, ritmikusan ismételt rokon értelmű szó, vagy tulajdonságok szövik végig a mesét - ezek nagyon jók a gyerekeknek.

Azonban vannak furcsaságok is. Volt olyan mese, amelyben szépen kerekedett a történet, mindenki szeretett mindenkit, de a végén a csúnya vadász lelőtte a barátságos állatokat. Kicsit megdöbbentem a felolvasása után és láttam, hogy lányom is elkerekedett szemmel hallgatja... ezért Lázár Ervin utólagos engedelmével hozzáfűztem még egy-két bekezdést és boldogan élnek amíg meg nem haltak véget alakítottam neki. Szerintem a gyerekek sokkal jobban alszanak így.

Szegény Hétfejű Tündért is nagyon sajnáltam, miközben megszabadították hat fejétől, de szerencsére a szerző ebben a mesében gondoskodott a megnyugtató befejezésről.

Történelmi szempontból is vannak benne érdekes utalások, pl. a hűtőt Szaratov-ként emlegeti - ami egy mai hat éves gyereknek sokat nem mond, még én is mosolyogtam rajta, hiszen mi már Lehellel hűtöttünk.

Kávé érték: (5/5)
nemlátni: (0/5)

3 komment

Címkék: könyv mese lázár ervin


A bejegyzés trackback címe:

https://olvasonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr2106359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóth Ibolya 2008.11.23. 22:29:24

Nem találom sehol, miaz a vencsellő!?

Morzsula 2009.05.18. 23:44:32

Ez kicsit furán hangzik nekem....érdekes lehet olyan szöveget felolvasni a gyereknek, amit előtte mi még nem olvastunk...én nem tenném. (Hogy a lelőtt állatokból hogyan lett végül happy end, arra kíváncsi lennék.)
Lázár Ervinnek sok olyan meséje van, ami gyerekeknek való megfogalmazással inkább felnőttekhez szól. Ez egy közülük, ha a vége nem az, ahogy megírta, akkor nincs értelme a mesének.

Nekem egészen kicsi korom óta olvastak fel a szüleim Lázár Ervintől és speciel ez a történet volt a kedvencem. Szomorú volt, de volt jelentése.

spg · http://www.olvasonaplo.hu 2009.05.19. 08:46:56

Azt hiszem a többi állat annyira szomorú lett, hogy egy arra járó tündér megsajnálta őket, majd egy varázsütéssel kővé dermesztette a vadászt és az állatok ettől felébredtek.
Happily ever after :)
süti beállítások módosítása