Olvasónapló

Könyvek, amiket olvastam és szívesen ajánlok - vagy nem ajánlok - másoknak is. Nem irodalmi elemzés, inkább csak egy emlékeztető magamnak, hogy melyik könyv hogyan került hozzám, mit gondoltam róla...

Most Másoknál

Olvasnivalók

Könyvespolcomról

Ezeket olvashatod

2008.05.14. 10:08 spg

Rejtő Jenő: Az elveszett cirkáló

Nem hiszem, hogy Rejtő Jenő könyveiről sokat lehetne még írni. Valószínűleg mindenki olvasta már a történeteit valamilyen formában, talán leginkább mint képregényt.

Ezt a hangoskönyvet Rudolf Péter hangja és mesélési stílusa teszi különösen élvezetessé. (Korábban már meghallgattam egy Rejtő hangoskönyvet az MEK-ről letöltve, de félbe kellett hagynom a monoton géphang miatt. Pedig nem is biztos, hogy gép mesélte.)

Minden megvan ebben a könyvben, ami egy Rejtő könyvben lenni szokott:

  • férfinak öltözött leány, aki bármit megtesz a céljaiért
  • gazemberek, akik valójában úriemberek
  • úriemberek, akik valójában gazemberek
  • egzotikus helyszínek
  • hatalmas bunyók
  • a főszereplő végtelenül előrelátó
  • ja persze szerelem, ami titkos
  • persze a végén minden jóra fordul

Megjelenik a könyvben Piszkos Fred legendás alakja is, aki később rendszeresen visszatérő figurája lesz a kisregényeknek.


Szintén aranyköpés a "kávéház" ajtajára kifüggesztett felirat

Az úri közönség táncol

Ezek a könyvek engem mindig a Bud Spencer - Terence Hill filmekre emlékeztetnek. Vagy fordítva, de hangulatban nagyon egyeznek.

Kávé érték: (3/5)
nemlátni: (0/5)

3 komment

Címkék: afrika hangoskönyv görögország rejtő jenő birma


A bejegyzés trackback címe:

https://olvasonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr52467703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lobo · http://olvasonaplo.freeblog.hu 2008.05.14. 13:20:23

A MEKen gyakran olyan hangoskönyvek vannak, amiket vakoknak olvastak fel. Akárkik. Nem gépek, de nem feltétlenül hangképzett könyvtárosok/önkéntesek

spg · http://www.olvasonaplo.hu 2008.05.14. 13:24:05

Nem szerettem volna senkit megbántani, tény hogy Rudolf Péter előadása nagyon élvezetes.

Lobo · http://olvasonaplo.freeblog.hu 2008.05.15. 14:03:54

Ja nem védekeztem én inkább tájékoztattam, hogy azok a "hangoskönyvek" ezért mások esetleg kevésbé élvezetesek mint a profin előadottak. Funkciójuk is más, ha így vesszük.
süti beállítások módosítása